Miejscem załatwiania spraw przedślubnych jest parafia Narzeczonej lub Narzeczonego. Ustalenie daty planowanego ślubu powinno odbyć się w terminie wcześniejszym w kancelarii parafialnej.
Narzeczeni powinni (na co najmniej) trzy miesiące przed planowanym terminem ślubu zgłosić się do kancelarii parafialnej w celu załatwienia formalności.
W trakcie załatwiania spraw przedślubnych należy złożyć następujące dokumenty:
1. Metrykę chrztu świętego (ważna jest sześć miesięcy od daty wystawienia w parafii chrztu św.).
2. Świadectwo bierzmowania (jeżeli brakuje informacji o bierzmowaniu na świadectwie chrztu).
3. Świadectwo ukończenia kursu przedmałżeńskiego.
4. W przypadku wdowców – akt zgonu współmałżonka.
5. Z Urzędu Stanu Cywilnego należy uzyskać zaświadczenie o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa (nie wcześniej jednak niż sześć miesiące przed terminem ślubu).
6. Akt ślubu cywilnego (jeśli wcześniej zawarto związek cywilny).
7. Imię i nazwisko oraz adres zamieszkania, wyznanie, data urodzenia świadków.
8. Dowody tożsamości.
9. Jeśli oboje Narzeczeni zamieszkują poza terenem naszej parafii – wymagana jest zgoda Proboszcza miejsca zamieszkania jednej ze stron.
Sakramentu małżeństwa udziela się w sobotę podczas Mszy św.